October 21, 2016

Surat Buat Bapa Saudara Mangsa DUKE

Surat Buat Bapa Saudara Mangsa DUKE (Dipetik dari fb)

Assalamualaikum .. Hai.. Nama saya Amani, graduan uia dalam bidang psikologi dan kini memegang jawatan sbgai seorang kaunselor di sebuah jabatan kerajaan. Saya juga merupakan seorang anak yatim piatu yg kematian ibu dan ayah ketika masih kecil.



Saya terbaca tentang keadaan 2 orang anak kecil yg di “makan” haknya oleh Bapa Saudara sendiri. Mungkin ramai yg tidak tahu kesan dan akibat drpd perbuatan terkutuk ini terhadap golongan2 terpilih seperti kami.

Jadi, dengan lafaz bismillahirahmanirahim, saya tulis surat ini utk En.Faizz agar dpt diteliti dan diamati dgn jiwa yg tenang..

October 20, 2016

Babi Goreng Rangup

Nak order tak? Menu "Anjing bersalut keju" pun ada kalau nak. Eh, janganlah sentap. Akak Milokaw tanya jer, kot² kalau ada pembaca muslim yg teringin nak order? Non-muslim akak tak tanya, sebab urusan Islam dan halal bukan urusan mereka.

Macam dah bertukar profesion kan. Sebenarnya, akak milokaw hanya menjual Manjakani yg murah itu. Murah supaya mampu dibeli dan dimiliki oleh sesiapa saja. Sebab tu tak jual mahal² macam orang lain 30-40 ringgit sebotol.

Gambar hiasan duniawi

Back to the topic. Anjing dan Babi tadi. Apa yg nak dijijik dan digelikan? Akak Milokaw bagi free kalau ada sesiapa yg nak? Ala, nama jer pun.....tapi sebenarnya Babi goreng rangup tu ayam. Anjing salut keju tu sebenarnya daging lembu. Apa da.....nama jer, jangan risau. Kalau rasa teringin nak order sila whatsapp akak Milokaw OK?

October 17, 2016

Pampers Anak Berdarah - Suami Ugut Jatuh Talak

dan tak benarkan report polis....! Rupa-rupanya......

Manusia jenis apakah ini? Sesungguhnya azab Allah SWT amatlah pedih. Segala kezaliman, kekejian, dan penganiayaan yg dilakukan didunia pasti akan mendapat balasan. Bertaubatlah selagi kita punya masa. Semoga Allah tabahkan hati ibu dan anak kecil ini...dan dikurniakan kehidupan yg lebih baik.

Gambar bapa & anak hanya hiasan

October 14, 2016

Sultan Kelantan Dipilih Sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15

Alhamdulillah, berita dibawah ni berita yg mengembirakan hati di saat hati terusik oleh berita naiknya segala macam benda. Yang terbaru kenaikkan kadar tol! Bagi akak milokaw, kenaikkan tu memang membebankan sebab hampir setiap minggu menggunakan laluan tol sebanyak 3  tol utk ke rumah kakak hakak. Oh lupa pula, kata menteri, "Kalau tak mahu kena tol, ikutlah jalan biasa". Betul jugak tu pak menteri oi...TAPI ni cek nak habaq mai, lalu tol pun makan masa hampir sejam, kalau ikut jalan dalam tu tak tahu lah pukul berapa pula baru sampai?? Inipun syukur dah pindah SK, tahun lepas duduk Kajang hari² lalu tol pergi-balik kerja. OK...tinggalkan sejenak pasal tol tu. Kita baca berita yg menggembirakan ini :)

KUALA LUMPUR, 14 Okt: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15 menggantikan Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah mulai 13 Disember 2016 untuk tempoh 5 tahun, dalam satu pengumuman selepas Mesyuarat Majlis Raja-Raja Khas ke-243 di Istana Negara, hari ini.

Berita dan gambar siakapkeli.com

September 28, 2016

"Awak Terlalu Baik Untuk Saya"

Hari ni akak milokaw nak kongsi sedikit tentang pengalaman dan pelajaran, kpd adik² remaja diluar sana sekiranya terbaca coretan ni. Kakak² yg dah terlebih remaja pun boleh ambil pelajaran jika masih belum bertemu calon jodoh.


 ya....you're too good to me! - pic credit exbackin30daysblueprint.com

Jika seseorang mengucapkan ayat "Awak terlalu baik untuk saya bla..bla"..maka janganlah kita cepat merasa kagum dan terharu dgn ucapan tersebut. Kenapa?

September 21, 2016

Kisah Isteri Yg Sumpah Menyesal

Assalamualaikum readers…. Aku mintak sangat admin page ni tolong approve confession aku. Benda ni boleh dijadikan pengajaran buat isteri2 di luar sana. Moga pengalaman dan penyesalan yang aku kongsikan mungkin mampu mengelakkan rumah tangga orang lain dari kemusnahan seperti rumah tangga aku. Mintak maaf jika post aku panjang berjela.

Gambar hiasan

Aku ceritakan secara detail untuk difahami oleh semua.

Bismillah.
Aku masih muda, 26 tahun. Berasal dari keluarga berada dan suami aku anak tunggal juga dari keluarga yang senang. Sekarang ada seorang anak.

September 08, 2016

"Mak Kau Pontianak"

Melentur buluh biarlah dari rebungnya. Akak belum ada anak, tapi anak² saudara kesayangan yang empat orang tu kalau buat atau cakap sesuatu yg tak betul akak akan tegur. Apatah lagi jika ianya melibatkan orang lain. Anak yg tidak ditegur atau dinasihati akan rosak dan merosakkan...byk jiwa yg mati hanya kerana mulut.


Isteri Sibuk Bisnes, Suami Kahwin Lagi

“Saya berusia 45 tahun dan telah berkahwin serta mempunyai tiga orang anak remaja, seorang lelaki dan dua perempuan berusia 17, 15 dan 12 tahun. Isteri bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat insurans tetapi sibuk juga buat bisnes.
Gambar Hiasan

 “Dahulu isteri saya tidak kisah sangat dengan bisnes ini tetapi sejak dia berkawan dengan beberapa usahawan wanita yang telah berjaya, keadaan mulai berubah. “Dia selalu balik lewat malam kerana selepas kerja, dia ke mesyuarat berkaitan produk yang diusahakannya dengan kawan-kawan. Setahun keadaan ini berlaku.

September 02, 2016

Suami Curang Ketika Isteri Berpantang

Semacam lumrah dan biasa kisah manusia curang dan jalang di akhir zaman ini. Semoga Allah menyelamatkan kita dari perbuatan yg dikutuk Allah ini. Kisah dibawah dipetik dari ohbulan. Luahan seorang isteri yg dalam dilema sama ada mahu memaafkan suaminya atau tidak.

August 25, 2016

Gempa Bumi Di Itali 24 Aug 2016 Sekurang²nya 159 Maut

At least 159 people have been killed and 368 injured in an earthquake that hit a mountainous area of central Italy, civil protection officials say. The magnitude-6.2 quake struck at 03:36 (01:36 GMT), 100km (65 miles) north-east of Rome, not far from Perugia.


At least 86 of the dead were in the historic town of Amatrice, where the mayor said three-quarters of the town was destroyed, and in nearby Accumoli.

August 24, 2016

Tak Suka Orang Kelantan

Hari ni akak Milokaw nak kongsi sedikit pengalaman dan pengajaran kpd adik² khususnya yg sedang melalui zaman remaja dan awal dewasa.


Topik hari ni tentang jangan suka cakap besar. Apa itu cakap besar? Cakap besar adalah cakap yg ala² sedikit angkuh, sombong, menunjuk², takbur, atau 'berlagak' bahasa mudahnya. Kenapa dipanggil cakap besar? Bukan cakap kecil? Tak kisahlah nak panggil cakap apa pun asalkan kau bahagia dik nonn....

Ok Sedikit pengalaman akak. Zaman dulu² Akak Milokaw dan kakaknya, masa kereta Perodua Kelisa baru keluar, kami gelakkan orang² yg beli dan bawa kereta tu di jalanraya. Kami cakap kereta Mr.Bean. "Macam tak ada taste jer orang yg beli Kereta Kelisa ni kan?".

August 22, 2016

Hutang Along 30K, Suami Ugut Mahu Serah Anak Pada Along

Tak tahu sama ada kisah dibawah benar atau rekaan. Jika benar, memang agak terdesak dan melampau suami wanita ini. Binatang pun tahu sayangkan anak....namun ramai manusia yg bersifat lebih keji dan zalim dari binatang. Ikuti luahan isteri lelaki ini dibawah..benar² terdesak dan hilang kewarasan.


Salam krt. Saya guna akaun kawan ni. Mohon jangan siarkan profile dia. Cerita saya macam ni. Saya baru sahaja berkahwin dengan suami saya dalam 3 bulan.

August 19, 2016

Tak Boleh Register Online SSM

Bagi yang mungkin nak register / daftar SSM secara online kerana merasakan malas nak ke kaunter SSM, atau tak punya masa, atau lebih suka buat online (seperti penulis) sila maklum, akak milokaw baru saja telefon SSM tadi tanya boleh register secara online atau tidak? Kakitangan SSM beritahu dah tak boleh register online.

Nampaknya kenalah menapak, memandu, atau berbasikal pun boleh ke pejabat SSM berdekatan pada sesiapa yg nak daftar perniagaan. Nak suruh driver hantarkan pun boleh...

August 18, 2016

Tanda Kasih Kami Kepada Ayah

Respect. Anak² yg mengenang budi. Walaupun jasa ibu-bapa sememangnya tidak akan terbalas dengan apa pun, namun sikap macam ni harus di puji. Akak Milokaw speechless.

Kuala Lumpur: “Wajah ayah sangat terkejut ketika kami memberikan kunci kereta BMW520i untuk dipandu,” kata Firdaus Ahmad, 34, anak sulung kepada pasangan suami isteri yang diberikan hadiah kereta mewah sehari sebelum berangkat ke Makkah untuk menunaikan ibadat haji.


Encik Ahmad Hasyim (baju merah) bersama anak²nya

Kisah pasangan suami isteri itu, Ahmad Hashim, 58, dan Ustaniah Bustami, 58, menjadi viral di laman sosial apabila dihadiahkan kereta mewah berharga RM320,000 oleh tiga anak lelakinya itu, baru-baru ini.

Khasiat dan Kebaikkan Manjakani Untuk Wanita

Goda suami dengan manjakani

Umum mengetahui buah manjakani sangat berkhasiat terutamanya kepada golongan wanita. www.wasap.my/60122850957

Packaging baru 2017 (kiri), packaging lama 2016 (kanan)


Kapsul Manjakani Asli - RM10 sebotol (30 biji kapsul)
www.wasap.my/60122850957

Tapi jika pembaca membaca komen² atau luahan di blog, manjakani bukan hanya berkhasiat kepada kaum wanita, malah lelaki pun ada yg mengamalkannya. Sebagai ubat diabetes.

Ok, mari akak milokaw senaraikan kelebihan² buah manjakani ini. Walaupun pahit tapi amat bermanfaat kepada para isteri khususnya. Anak dara yg mempunyai masalah keputihan dan bau juga boleh mengambil manfaat dari Manjakani ini.

August 17, 2016

Warkah Untuk Bekas Isteri Hana Safiyyah Dari Suami Yang Menyesal

"Lima tahun lepas merupakan titik hitam dalam hidup saya, bila saya memilih untuk ceraikan isteri saya dan tinggalkan anak-anak kerana perempuan lain.

Saya berkahwin dengan isteri, Hana atas dasar suka sama suka. Hana ni pendiam, tapi lembut dan baik. Family saya pun Alhamdulillah boleh terima Hana dengan baik.

Lepas Hana bersalin anak pertama, saya minta dia berhenti kerja guru di sekolah menengah & Hana ikutkan permintaan saya. Hana jadi surirumah sepenuh masa dan jaga saya dan anak dengan baik. Kami hidup bahagia, tambah-tambah lagi Hana waktu tu sedang mengandungkan anak kedua kami.

Gambar Ohbulan

Rezeki anak-anak, kedudukan kewangan kami makin stabil daripada makan cukup-cukup, dah boleh bawak family jalan-jalan, bercuti.

Dilema Rumah Nama Bersama, Isteri Bayar, Kini Bercerai

"Terlebih sayang suami membawa padah", betul kah ayat akak milokaw ni? Atau terlalu zalim bunyinya? Berpada²lah mencurah kasih, jgn nanti apa yg dikasihi menjadi benci dan merana diri. Jangan sesekali kasih kita melebihi dari cinta dan kasih kepada Allah dan rasul....... (nasihat utk diri sendiri juga).

Gambar hiasan duniawi

Seorang peguam yang merupakan Presiden Persatuan Guaman Hartanah Malaysia (HartaGuam) Tuan Salkukhairi Abd Sukor telah tampil mengupas dan memberikan penyelesaian tentang perkara ini.

KES TERLEBIH SAYANG SUAMI

Saya biasa diajukan soalan seperti berikut:

"Masa saya beli rumah ni, letak dua nama dalam geran, nama saya dan suami. Tapi loan saya bayar sorang-sorang, potong gaji bulan bulan."

Kesal Suami Ego, Perginya Isteri Selamanya..

"Abang saya cuma nak jadi satu-satunya perempuan yang awak akan ingat "

Saya ingat lagi masa mula-mula kita kenal dulu.

Saya baru habiskan pengajian sarjana, tengah usung sijil ke hulu ke hilir minta kerja. Dan masa itu saya tengah kecewa dengan bekas kekasih, awak ada bantu saya dari saya belajar sampai saya habiskan sarjana saya.
Gambar hanya ilustrasi

Saya perasan awak tak pernah merungut walau saya susah. Tak pernah tarik muka walaupun saya bawa awak pergi makan warung-warung dan kadang-kadang awak yang tolong bayarkan itu ini.

Suami Kaki Pukul, Tidak Mengaku LafazTaklik

Isteri nekad berpisah selepas bertahun-tahun mental dan fizikal disakiti. Kisah yang dikongsi ini, isteri yang  bersuamikan lelaki ‘talam dua muka’, bersikap baik di hadapan orang lain namun hakikat sebenarnya kaki pukul, panas baran dan macam-macam lagi. Tak mengaku lafaz taklik, malah mengugut mahu melarikan anak jika isteri menuntut fasakh.

May 12, 2016

Wanita India Lahirkan Anak Pada Usia Lebih 70 Tahun

NEW DELHI: Seeorang wanita India ternyata gembira dan teruja selepas dia telah melahirkan anak pertamanya pada usia 70 tahun di mana katanya hidupnya kini sudah lengkap.


Wanita berkenaan, Daljinder Kaur menyatakan dia tidak terlalu tua untuk menjadi seorang ibu apabila melahirkan seorang bayi lelaki bulan lalu melalui rawatan pembenihan in-vitro (IVF) selama dua tahun yang dilakukkanya di sebuah klinik kesuburan di utara negeri Haryana bersama suaminya yang berusia 79 tahun.

Isteri Dijangkiti Penyakit Kelamin Kerana Suami

Saya ibu kepada seorang anak.. Baru sahaja mendirikan rumah tangga 4 tahun.. Baru2 ni saya disahkan oleh doktor saya mengidap penyakit kelamin.. Penyakit yang berpunca dari suami saya.


Doktor memberitahu bahawa virus yang ada dalam badan saya tidak akan hilang... Saya ulang... TAK KAN HILANG.. Virus ni memang akan ada dalam badan saya buat selama lamanya... Saya akan bertahan dengan ubat antibiotik sahaja..

Penyakit yang saya alami adalah Herpes Simplex type 2.. Sebelum saya mengetahui saya mengidap penyakit ni, di kawasan kemaluan saya telah timbul kemerah merahan seperti ulcer.. Kemudian, dalam masa seminggu air jernih juga turut keluar dari kemaluan saya..

April 07, 2016

Suami Bertukar Foto Lucah Hingga Berzina

"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk." QS. 17:32


Kahwin Suka Sama Suka
Saya telah pun berkahwin pada 2010 dan Alhamdulillah dikurniakan sepasang anak yang comel, soleh dan solehah. Saya berkahwin dengan suami atas dasar suka sama suka setelah berkenalan hampir 2 tahun sebelum itu. Pada awal perkahwinan, kami amat bahagia sehinggalah lahirnya anak kedua kami pada 2013, dugaan dan ujian datang tanpa diduga untuk saya dan suami.

March 17, 2016

Suami Terlanjur..Isteri Pergi Selamanya..

Kisah dibawah dipetik dari ohbulan.com. Semoga dapat dijadikan iktibar kepada sesiapa saja. Ya, mati itu pasti. Tapi zina itu juga perbuatan yg sangat keji dan terkutuk disisi Allah. Jauhilah ia, Bertaubatlah. Tidak kira sama ada kita sudah berkahwin atau belum. Jangan sesekali melakukan perbuatan terkutuk disisi Allah ini.


Santau, busung, atau apa saja penyakit misteri yg melibatkan sihir memang wujud. Sesiapa yg pernah melakukan atau menghantar sihir kepada orang lain, bertaubatlah. Takutlah pada laknat Allah. Didunia kita mungkin  terlepas, tetapi didalam kubur dan akhirat kelak kita pasti akan menerima balasan yg pedih. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh isteri lelaki ini...

March 16, 2016

Kisah Asal Rumah Sewa Seram RM50

Kisah dibawah di ambil dari Penulis asal cerita ini iaitu MR.Q, yg mengalami sendiri pengalaman seram ini. Baginda beliau telah meluahkan kisah ini di gengcerita.activeboard pada 19 & 20 Dec 2010. Banyak kisah yg berlegar di alam-maya adalah cerita yg telah diubah dan ditokok-tambah. Puan Milokaw kongsikan ni sebab saja nak share 'real story' kata homputih dengan pembaca yg disayangi walaupun mungkin dah tahu, tanpa diubah apa². Sesekali layan kisah seram. Maklum sajalah dunia ini diciptakan dengan pelbagai alam dan makhluk Allah...bukan hanya kita, manusia. Ikuti kisah dibawah..

Rumah yg dikatakan RM50 sebenarnya bukan rumah ini
uma seram seksyen 2

9 tahun lepas aku dpt smbung bljar kt uitm shah alam. So,perkara pertama yg kna fikir ialah ak nk duk mn sbb ak xdpt hostel. Oleh sbb kerajinan & keperihatinan yg ada kt aku n kwn2,maka dpt le ak ngn kwn2 ak umah sewa.....dekat2 area seksyen 2. Berhampiran ngan wet world [kalo korang tau la].

February 24, 2016

Isteri Maut Dibelasah Suami

SEPANG - Seorang lelaki ditahan polis kerana disyaki memukul isterinya hingga maut di kediaman mereka di Kampung Baru Sungai Pelek, Sabtu lalu.

Lokasi kejadian di mana mangsa dipukul suaminya.

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Abdul Aziz Ali, berkata, suspek yang berusia 34 tahun sedang mabuk bersama isteri, 33, dan seorang rakannya kira-kira jam 10 malam.

February 23, 2016

Suami Gilakan Janda "Awak Dah Nak Mati Sangat Ke?"

PANGGILAN telefon daripada pemanggil yang tidak mahu dinamakan yang diterima bukan sahaja berniat meluahkan rasa, malah dia juga meminta penulis berkongsikan kisahnya supaya dijadikan pengajaran buat pasangan berkahwin di luar sana.

Mendirikan masjid ALLAH bukan kerja mudah. Apatah lagi dia dan suami bukan berasal daripada keluarga berada.

Gambar Hiasan

Namun berkat kesabaran, doa dan tawakal, daripada berkongsi hanya satu gelas plastik di bilik sewa di perkampungan setinggan, kini dia dan suami sudah memiliki tiga buah rumah dan tiga orang anak.
Sebagai umat Islam yang dikurniakan nikmat.

February 22, 2016

Nak Makan Pun Ikat Perut....

Jika kita susah...ada orang yg jauh lebih susah dari kita. Mungkin untuk makan dan pakai pun terpaksa berjimat-cermat. Malah ada yg kelaparan hingga tong sampah pun diselongkar bagi mendapatkan sisa makanan.

February 16, 2016

Mimpi Ngeri Gangguan AEON CREDIT Berakhir

Dulu pernah saya (gantinama 'aku' yg biasa Pn.milokaw guna) luahkan dalam blog ini tentang pengalaman ditipu sambung bayar (kisah satu, dua, dan tiga.) Dalam kisah tersebut saya hanya menceritakan bagaimana rasa tertipu oleh seorang pembeli motor. Namun tak pula meluahkan lebih lanjut tentang Aeon Credit yg sentiasa mengganggu dan menghantui hidupku dan suami.
Sebaik saja saya ambil semula motor dari pembeli tersebut, saya hubungi Aeon dan memberitahu mereka bahawa motor tersebut telah dijual, dan pembeli tersebut mengkhianati perjanjian walaupun kami telah tandatangani perjanjian 'Akujanji'. Duit gajiku dipotong Aeon bila pakcik laki-bini yg membeli motorku membayar lambat. Sebagai denda.

Suami Malang, Anak Dibelai Bukan Anaknya

Selama empat tahun dibelai dan akhirnya sungguh mendukacitakan apabila mengetahui anak yang dibelai selama ini bukanlah anak sendiri, itulah nasib yang menimpa seorang bapa apabila mengetahui anak bongsu yang dijaga dengan penuh kasih sayang bukanlah daripada darah dagingnya.

 Gambar hiasan

Apa yang lebih memeritkan anak berkenaan adalah hasil hubungan sulit isterinya dengan lelaki lain yang disembunyikan selama empat tahun. Semuanya terbukti selepas ujian DNA yang dilakukan terhadap anak ketiganya itu berusia empat tahun menunjukkan 99.9 peratus sama dengan kekasih gelap isterinya.

January 28, 2016

Mengapa Isteri Dingin Seks

Maaf kalau topik ni agak sensitif dan mengganggu minda para pembaca. Dibawah adalah beberapa sebab dan punca utama mengapa isteri dingin seks atau bahasa mudah malas melayan suami. Tidak bersemangat dan tidak ghairah. Malah seolah² sekadar melepas batuk ditangga dalam melayan keinginan suami. Asalkan suami cepat² selesai menunaikan hajatnya, isteri tak puas pun tak apa. Sebab bosan nak layan.


Perkongsian ni adalah melalui apa yg Pn.Milokaw baca di internet, dan juga pengalaman orang² yg boleh dipercayai. Diharap ilmu ni bermanfaat kepada para suami, agar memperhatikan bagaimana diri anda dalam melayan isteri. Adakah semata² hanya untuk kepuasan diri sendiri tanpa memikirkan perasaan isteri? Ataukah memang berusaha untuk sama² memuaskan hati isteri.

January 21, 2016

Aku Digigit Tebuan

Nasib baik tebuan kan? Tapi sakitnya, hampir seminggu juga lah aku jalan terhincut-hincut akibat kaki bengkak. Parutnya masih ada hingga kini....

Tebuan hiasan

Kisah bermula ketika aku baru menginjak sekolah menengah, waktu tu aku dah duduk di Jengka 16. Tapi pada masa cuti sekolah aku selalu balik Merapoh sempena cuti sekolah. Horaayyy!! (Macam tulah perasaannya bila setiap kali cuti sekolah dan balik kampung). Paling anti bunyi jam loceng waktu pagi hari bersekolah. Off topic.

January 20, 2016

Suami Potong Hidung Isteri Ketika Bertengkar

Nampaknya dunia manusia semakin kejam? Atau memang dari dulu lagi kejam. Jika tadi isteri memotong kemaluan suami di Malaysia, manakala berita suami memotong hidung isteri ini pula berlaku di luar negara. Semoga Allah SWT menjauhkan kita semua dari perbalahan dan pertengkaran yg sebegini.

Gambar dan berita - Sinarharian

FARYAB - AFGHANISTAN. Seorang suami bertindak memotong hidung isterinya yang berumur 20 tahun ketika sedang bergaduh, kelmarin.

Tak Tahan Ganas Isteri Potong Kemaluan Suami

Berang dengan sikap suaminya yg selalu melakukan seks ganas terhadapnya, seorang suami menerima padah apabila wanita tersebut mengambil tindakan kejam dengan memotong alat sulit suaminya. Itulah, nak bersama pun mesti ada adab dan ilmu. Ingat haiwan ke main terjah saja? Isteri pun ada perasaan. Eh, aku pulak yang emo. Sedap tak kena potong? Mungkin dah lama bersabar.

BATU KIKIR: Seorang wanita tempatan yang tidak tahan kerap diperlakukan dengan kasar ketika hubungan seks bertindak nekad memotong kemaluan suaminya, seorang warga Pakistan, awal pagi tadi.

January 18, 2016

Keringnya Tasik Tanda Keluarnya Dajjal

Ada dengar ceramah dari beberapa ustaz dari Malaysia dan Indonesia mengenai kedatangan Dajjal ini. Salah satunya adalah keringnya air Tasik Tiberias atau Laut Galilee / Kinneret (gambar). Gambar ini adalah tahun 2014, bagaimana dengan tahun 2016 sekarang? Semoga Allah SWT menyelamatkan kita semua dari fitnah dajjal. Fitnah terbesar selain fitnah kubur (siksaan kubur).

January 15, 2016

Rayani Air Indah Khabar Indah Rupa

First time naik Rayani Air Pepatah Melayu berkata "Indah Khabar dari Rupa" namun ia tak sesuai untuk Rayani Air. Yang sesuai adalah "Seindah Khabar dan Seindah Rupa" dan Memang hebat.

 Encik Azli tersenyum gembira

Cabin Crew yg berpakaian sopan menyambut kami dengan salam dan senyuman. Sgt sopan dan sejuk mata memandang. Saya yg mmg batuk telah disapa oleh seorang cabin crew wanita dgn sopan sambil menawarkan air kosong utk mengurangkan batuk saya.

Disangka Gelandangan Rupanya Pensyarah


Seluar lusuh, berjambang, butang baju dada terbuka dan berselipar sudah cukup menggambarkan dia seperti seorang jalanan yang kurang aqal. Jumpa pula di stesen ktm kuala lumpur, sah dia gelandangan! Meleset...
Sedang aku masuk gate ktm dia berenti berjalan dan tegur aku dengan bahasa inggeris fasih sekali.

 Dr. Saiful Ad-Daulah dan Amir Zuhair

Cuak aku ingat seorang gila yang menegur. Selepas pandang betul-betul wajah beliau, masyaAllah Dr. Saiful Ad-Daulah. Pensyarah i'jazul quraan fakulti quraan dan sunnah. Beliau yang ingin ke port klang mengambil bagasi2 untuk dibawa pulang ke khartoum.

January 14, 2016

Enam Terbunuh Siri Letupan di Jakarta

JAKARTA - INDONESIA. Sekurang-kurangnya enam orang maut manakala beberapa lagi termasuk anggota polis cedera dalam siri letupan berhampiran Sarinah Mall di Jalan MH Thamrin pagi tadi.

Gambar: Sumber berita & antaranews.com

Ketua Bahagian Hubungan Manusia Polis Republik Indonesia, Anton Charliyan berkata, setakat ini enam disahkan maut iaitu tiga anggota polis dan tiga orang awam dalam serangan berhampiran Restoran Starbuck di Sarinah Mall kira-kira jam 10.50 pagi waktu tempatan.

January 13, 2016

Hal Remeh-Temeh Punca Cerai

Keratan dibawah yg diambil dari facebook. Kelihatan hanyalah hal remeh-temeh tapi kesannya amat mendalam kepada kerukunan rumahtangga. Janganlah memandang 'enteng' atau mudah pada sesuatu perkara yg kita lakukan agar tidak menyakiti hati dan perasaan pasangan kita.